Állampolgárok, kis és középvállalkozások elektronikus szolgáltatások használatát ösztönző és bizalomerősítő koncepció.
Magyarországon az elektronikus szolgáltatások tekintetében az állampolgárok (ügyfelek) és a kis és középvállalkozások oldaláról megközelítve óriási bizalomhiány tapasztalható. Az évek óta tartó általában negatív kommunikáció eredménye, hogy a fiatalabb generációtól eltekintve az emberek nagyon bizalmatlanok az elektronikus szolgáltatásokkal szemben. Egyrészt ez annak köszönhető, hogy a túlzottan szigorú adatvédelmi szabályoknak köszönhetően az állami (önkormányzati) és a nagyvállalati szolgáltatások elsősorban önmaguk védelme érdekében hoznak intézkedéseket. Az ügyfelek tapasztalatai azt mutatják, hogy az otthoni, alapvetően elavult gépparknak és többségében a letöltött ilyen-olyan szoftvernek köszönhetően ki vannak szolgáltatva minden típusú támadásnak. A kialakult helyzetben az elektronikus szolgáltatások iránti bizalom gyenge. (jelszavaik, banki azonosítók, személyes adatok, üzleti titkok kerülnek veszélybe.
Hogyan lehetne erősíteni ezt a fajta bizalmat? A Banki világban bevált módszer lett az EBKM bevezetése, és a körülötte zajló kommunikáció. Ez alapján, illetve egy további általános információszerzéssel, a szolgáltatásokat az emberek képesek megérteni és összehasonlítani, illetve döntést hozni. Ilyen és ehhez hasonló módszerekkel kell az adatvédelem, és az információbiztonság körüli bizalmatlanságot elhárítani. További lehetőség lenne egy nagyszabású számítógépcsere program (pl. zöld IT keretében), amely a háztartásokban segítené a korszerű gép-, és szoftverváltást.
A bizalomerősítő intézkedéseknek köszönhetően, az emberek szívesebben veszik igénybe a magyar elektronikus szolgáltatásokat, ezáltal gerjesztve ennek az iparágnak az elterjedését. Az állami és önkormányzati szerveknek nem kell kötelezéseket kiadni (Lásd adóbevallás, vállalkozói változás bejelentés stb.) annak érdekében, hogy ezeket használják is, lehetőséget teremtve a költséghatékony megoldások elterjesztésére.
Business & ITC & Public Administration Consultant
Blogarchívum
-
▼
2011
(15)
-
▼
január
(13)
- "e-TAJ" kártya vagy szolgáltatás
- Állampolgári kártya
- Laptop csere a civil társadalom szintjén
- Klaszterek, mint a gazdaságfejlesztés kulcsa
- Új ügyfélszolgálati modell
- Közüzemi számlák új megvilágításban
- A család fogalmi körének rendezése
- Elektronikus kereskedelm fejlesztése
- Versenyképes önkormányzatok
- Állampolgárok, kis és középvállalkozások elektroni...
- e-kereskedelemben közreműködők bizalmának erősítés...
- Ügyfélkapcsolatok ( CRM) központi támogatása, a ga...
- Kormányzati Privát Számítási Felhő
-
▼
január
(13)
2011. január 2., vasárnap
Állampolgárok, kis és középvállalkozások elektronikus szolgáltatások használatát ösztönző és bizalomerősítő koncepció
Bejegyezte: Ficsor József dátum: vasárnap, január 02, 2011
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése