Mint minden más pl. műszaki területen vannak módszertanok, szabványok, rendszerek amelyek más területekkel való kompatibilitást és a saját rendszeren belül áttekinthetőséget segítik. Magyarországon csak a nagyobb cégek alkalmaznak valamilyen módszertant, van aki többet is csak hogy képes legyen más céggel vállvetve indulni egy projektben. Sajnos még azoknál a cégeknél is ahol erős hatást gyakorol a vezetés egy pl. ITIL módszertan bevezetésére vannak hiányosságok, hisz egy IT cég a lehetőségek teljes vertikumát képező szervezetekkel kapcsolatban állnak, adnak vesznek, szolgáltatnak, építenek, üzemeltetnek stb. és ezeknek ha 5% -a ha egyáltalán hallott ezekről a rendszerekről. Hasonló a helyzet mint ha valaki a 13-as csavart és anyát szeretné eladni amely mint tudjuk egy szabvány de a piacon mindenki magának készít csavart és anyát. Hát összességében tudjuk hogy ezen a területen is meghozta a szabványosítás a gyümölcsét, ugyanakkor csak reménykedhetünk hogy valaha az IT cégek vagy az ICT-t használó gazdasági szervezetek is hozzászoknak a szabványos rendszerekhez és elkezdik pl. az ITIL-t komolyan elsajátítani és használni.
Business & ITC & Public Administration Consultant
2007. október 10., szerda
ITIL módszertan hazai alkalmazásának kérdései
Bejegyezte: Ficsor József dátum: szerda, október 10, 2007
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése