Business & ITC & Public Administration Consultant

2007. október 7., vasárnap

Informatikai korszerűsítés az egészségügyben

40 éves vagyok, még abban a korban járok aki ritkán jár orvoshoz. Napokkal ezelőtt kénytelen voltam elmenni egy fog röntgenre. Én már az életem során sok mindenhez hozzászoktam, de ez azért nekem is sok volt. Fél órát álltam sorban a vizitdíj befizető ablaknál. Mint 15 évvel ezelőtt, ugyanaennél az ablaknál áltam sorba de akkor a kartonomat keresték elő, és az csak 3 perc volt, de még azt sem kellett megvárnom (a várakozás az orvos előszobálya előtt volt). Most miután befizettem végre és megkaptam a beutalóm alapján hogy mely szobánál várakozzak, hát odamentem. Fél órát vártam mire végre kijött valaki (mert hát ki volt írva kopogni tilos), és elkérte a beutalót és a vizit díj befizetését igazoló szelvényt majd megkért hogy várjak. 10 perc múlva kijött és megkérdezte, hogy kértem-e időpontot. Na erre már a torkomon akadt a nyeletem, nem tudtam mit mondjak, csak annyit hogy sürgős lenne, senki nem mondta hogy időpontot kérjek (még az orvos sem), amúgy pedig tegyen most az egyszer kivételt, mert biztosan én vagyok a hibás. Valószínűleg ez volt a varázsszó mert rögtön behívott. Bent a szobába elkezdődött az adatfelvétel. Esküszöm 3* akadt ki a számítógépe (valami klipperes file szerveres megoldást futtatott). Még szerencse, hogy mindig megmaradt egy két plusz mező. (szidta rendsen de ki kellett várjam). Következett a röntgen. Az ajtó mellett balra a sarokba volt beállítva amit egy paraván választott el az asztaltól, ajtó felé pedig nyitott. Az ölembe rakta az ólomköpenyt majd mondotta hogy sajnos neki már nem jutott ezért ő 100%-ban nyeli a sugarat.
Közben persze járkáltak az ajtó előtt. Miután vége lett az egésznek, visszaülttett a székbe hogy befejezze az adminisztrációt. Megjegyzetem hogy milyen gyönyörű a lánya, erre megenyhült a szíve, és közölte hogy megpróbálja a filmet gyorsan előhívni. Majd kimentem várakozni. Fél óra majd kezemben a filmmel loholhattam vissza az orvosomhoz!

Magamhoz intézett kérdéseim:

  1. Miért nem vesz fel az orvos administrátort aki az orvosra szánt jelenlegi időnk 80%-át kapásból megspórolná (persze mindig van egy segéd de hát ő szakképzett segéderő)?
  2. A szakképzésnél, miért nem fordítanak nagyobb hangsúlyt az olyan nővérek, asszisztensek stb. képzésére aki ezt a 80% időpontot lekezelné?
  3. Szinte mindent fizetünk már az interneten, akkor magát a vizit díjat miért nem rendezhetjük le itt.
  4. Miért nem lehet időpontot kérni, miért nem lehet azt tudni hogy időpontot kell kérni, pláne ha egy EÜ komplexumról van szó?
  5. Az egészségügyi rendszerben nem lenne jobb ha egy orvosnak hozzáférhetősége lenne az én elektronikus adatlapomhoz, és nem kellene neki újra és újra megkérdezni hogy mire vagyok allergiás stb.
  6. Alapvetően nem ez lenne az információs társadalom alapja ha otthonról tudnám intézni az ügyeimet pl. bejelentkezés, ifizetés stb.
  7. Miéert nem küldheti át az orvos elektronikusan a röntgen képemet? Miéert kell én ezzel az utcán szaladgálnom?
  8. Nagyon megsajnáltam az orvost amikor azt mondta hogy Ő 100%ban nyeli a sugarakat, hát miért nem lehet követelményekhez kötni a rendelést.

Sorolhatnám még de elment a kedvem

  1. Szervezés
  2. Műszerek
  3. Szakképzés
  4. Informatika

Csak ezek a hiányosak


Nincsenek megjegyzések: