Business & ITC & Public Administration Consultant

2007. október 9., kedd

Elektronikus Közigazgatás jelene és jövője

Többször elgondolkodom hogy hogyan lehetne jobbá tenni a közigazgatás működését, mivel jó magam is nap mint nap belebotlok valamilyen engem érintő ügyintézésbe. Megint egy példát akarok felhozni ami velem történt. M6-os kiható szakaszán sajnos mint a többség belefutottam a lézerbe és hát 5 ezer Ft-os csekkel kedveskedtek a rendőrök. Ismerve hogy mennyire személytelen a közigazgatás haza érve azonnal befizettem a csekket, (házi bankot használva) elektronikusan átutalva a megadott számlára. A csekket mát archiváltam is a többi szemetessel együtt a kazánházba. Ez történt a tavasszal. Nem is olyan régen kaptam egy felszólító levelet hogy ha 8 napon belül nem fizetek akkor mehetek köz munkára. Erre megfogalmaztam egy levelet amely meghivatkozza a szabály sértési tv. fizetéssel kapcsolatos passzusát (ami nem zárja ki az elektronikus fizetés lehetőségét) valamint a KET (Közigazgatási Eljárási Törvény) elektronikus ügyintézésre vonatkozó paragrafusát, és kimásoltam az bankom kivonatából azt a sort ami a befizetés tényét igazolja és kikerestem az illetékes honlapon az elektronikus levél címet majd elküldtem. 3 nap múlva már kezdtem idegeskedni hogy nem kaptam visszajelzést (lásd KET) és hát elkezdtem telefonálgatni, míg végül informatikus szakember megígérte hogy megnézi és ha kell akkor továbbítja az adott helyre (pl. kinyomtatva). 5-ik nap azért bementem ügyet intézni személyesen mert hát zavaró volt hogy nincs visszajelzés. Sajnos az ügyintéző szabadkozott, hogy sajnálja de itt még kőkorszaki eszközökkel dolgoznak és hát minden elektronikus befizető a végén személyesen nála köt ki. Kérdezem én, hogy ez normális dolog? Persze az egész rendszerben van hiba, de ettől még az ügyfél ügyfél marad. Persze mivel én hibáztam kellőképpen meg is kaptam érte a magamét. Sorolom, hogy mi kellene a jobbá tevéshez:

  1. Szervezés, és itt igazgatás szervezésre gondolok.
  2. Minőség biztosítási rendszer mert akkor a folyamatok biztosan stimmelnek.
  3. Elektronikus rendszer mert akkor a folyamatok alátámaszthatóak.
  4. És hát a törvény betartását nem csak tőlem hanem a közigazgatási szervtől is meg kellene követelni. (lásd KET visszaigazolás)
  5. A honlapokat csak úgy engedném működtetni ha annak meg van az üzemeltetési feltétele.
  6. Ha már hivatalos e-mail címek kint vannak akkor azokat olvasni is kellene, lásd új fenn az eljárási törvényt.
  7. Az elektronikus fizetéssel kapcsolatban pedig inkább simizném mint büntetném az ügyfeleket. Lásd Amerika: Aki kártyával fizet kedvezményt kap hisz a cégnek, boltnak, postának nem kell a készpénzzel bajlódni.

Hol beszélünk itt még az elektronikus közigazgatásról? (folyt. köv.)

Nincsenek megjegyzések: