Business & ITC & Public Administration Consultant

2007. szeptember 20., csütörtök

Az elektronikus szolgáltatások hatásai

A közigazgatási szolgáltatások fejlesztésével, a szolgáltatások informatikai környezetben történő megoldásával azt várjuk hogy elsősorban az információs társadalom fejlődése felgyorsuljon, másodsorban azt várjuk hogy a gazdasági fejlődés sokkal intenzívebb legyen, harmadsorban pedig azt hogy maga a közigazgatás kötséghatékonyabb, gyorsabb, bürokrácia mentesebb és korszerűbb legyen. Érdekel-e egyáltalán valakit hogy mit gondol a másik oldal, kér-e egyáltalán abból, hogy az ügyeket ne személyesen, hanem az interneten intézze. Sokáig senki sem tudta hogy a bankok internetes banki szolgáltatásai elsősorban nem az embereket szolgálja, hanem a bankok működését teszi költséghatékonyabbá. Miközben órákat töltünk azzal hogy egy-egy átutalást elvégezzünk, a számlaszámok elgépelésével együtt, ahelyett hogy ezt gyönyörű ügyfélszolgálatos hölgyek tennék meg helyettünk, nem is tudjuk azt hogy mennyire kihasználnak bennünket. Vajon a közigazgatás elektronizálásától ezt várhatjuk. Mi fogunk majd otthonról mások helyett órákat az internet előtt töltve ügyeket intézni. Vajon kiszámolta-e valaki hogy átlagosan mennyi időbe kerül, mire átkeveredünk egy elfelejtett jelszó problémán, mire megtanúljuk hogy már megint újítottak és mit kell csinálni, vagy éppen azon filózunk hogy amit, csinálunk vajon jól fog-e elsülni. Vajon meddig lehet a szolgáltatásokat elektronizálni, és hol van az elektronizált és hagyományos szolgáltatások közötti határ.

Nincsenek megjegyzések: